Från början och den stora resan

Kanske nån av er undrar hur mitt fotointresse började?....ja men självklart ska ni få veta det *L*...

Det hela började i slutet av juli/augusti..i samband med en fjällresa....och ironiskt var min mobil...i  slutet av sitt liv.... behövde en ny

Kände då...hmm en mobil med en sjyst kamera det vore ju nåt det...och efter en viss beslutsångest fick det bli en ericson p1i ,som hade 3.2 megapixel....rätt sjysst. Nu är det ingen reklam jag ska börja med ,men lite grann kanske..*L* ...bilderna i denna fjällberättelse är tagna med denna mobil.




Nu är det ingen reklam jag ska börja med ,men lite grann kanske...men denna mobil fotar bra bilder,det kommer ja visa längre fram i denna " lilla " historia. 

Min mamma pappa och min systers svärmor,jag själv...for upptill jämtland till fjällen där vi skulle gå en sträcka som heter  "jämtlandstriangeln"....vad det är kommer jag till senare.

Det var en spännande känsla men lite pirrande ...att återkomma dit ... 24 år sen jag var där uppe sist...vad hade hänt??...säkert en hel del...konstigt annars *L*...vi började från storulvån.



Riktigt fint och rymligt...installera sig för att ladda för en morgondag,den första delsträckan mellan storulvån och sylarna 1,6 mil. Den morgonen visade sig från sin bästa sida blå himmel...och sol i massor...runt 25 grader och hettan blev en sak att tänka bort....dricka friskt vatten från diverse bäckar gjorde susen.



Såhär kunde det se ut när vi gick...men som tur var det sista sträckan innan vi nådde vårt mål och gissa om man var glad ,för det var absolut sista krafterna man tog fram,men vilken härlig känsla och kunna känna jisses vi gjorde det...för gå 1.6 mil i drygt 25 graders värme...lika härligt som vädret är, lika jobbigt kan det vara ,man slutar liksom svettas..för det finns inget att svettas utav.



Detta var vårt mål, och sylarna heter fjällsstationen...ligger jättefint...uppe på en höjd,...

Nyduschad, med god mat och en KALL norrlands guld så njöt man verkligen. Dock ska sägas att vi hade ett fyrbäddsrum,så det var verkligen skönt sova i en säng,fylla alla depåer med ny kraft. Frukosten var ju rena önske drömmen...det var all sorts pålägg bröd fil nötter musli juice...man åt rejält och det gick åt för att orka med dessa vandringar.

Vi stannade en dag i sylarna...för att kropparna skulle få en chans att återhämta sig , kunna kännas fräscha till den morgondag som kom att bli den tuffaste...vi gick omkring lite runt om fjällanläggningen och man njöt verkligen ...dels var det så varmt,med lätt bris så inga myggor orkade ens irritera...tror jag fick 1 el 2 myggbett på hela fjällresan.



Denna fina byggnad,tro det eller ej,men det är en bastu.Rätt mysig sådan, ligger precis vid stor bäcken.De har gjort så att det är lite gåvänligt vatten hål precis i kanten i bäcken , friskt ska ja säga för det var inte varmt i vattnet, men klart efter en stund i bastun så är det inga fel. *L*...och den dagen var det rätt skönt svalka sig...med vatten upp till vaderna...bara njuta av ögonblicket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0